מחיר השתלת שיניים

מחיר השתלות שיניים

מחיר השתלות שיניים

מחיר השתלות שיניים הוא לרוב הגורם המכריע בבחירת רופא שיניים שיבצע את התהליך.

רובם המכריע של בני האדם אוהבים לרדת לשורה התחתונה ולדעת את המחיר אותו הם הולכים לשלם. השתלות שיניים, בשונה מטיפולים אחרים (ושירותים אחרים), משתנות מאוד בין מטופל אחד למשנהו, ובין מצב חלל הפה של אחד לאחר ולכן ניתן לקבל לכל השתלת שיניים מחיר אחר.

על אף הקושי הרב בקביעת מחיר מדויק, ננסה לסקור את הגורמים העתידים להשפיע על המחיר ואת טווחי המחירים איתם תפגשו בהגיעכם לרופא על מנת לבצע השתלת שיניים.

כמה עולה השתלת שיניים?

ישנם גורמים רבים שמשחקים תפקיד וקובעים כמה עולה השתלת שיניים.

מחיר שתל שן מושפע מאיכותו, מקום ייצורו (גם כאן מתקשר לאיכות ותו התקן איתו מגיע השתל), כמות השתלים הנדרשים לחלל הפה, ועלותם של עזרים נוספים הלוקחים חלק בתהליך השתלת שיניים, כגון מבנה וכתרים.

לכל האלמנטים המוחשיים מצטרפת עלותו של רופא השיניים, אשר תתבסס על ניסיונו בתחום, הידע שלו, ואף מיקומה הפיזי של המרפאה.

מרפאות שיניים אשר להן הוצאות תקורה גבוהות (שכירות גבוהה וכדומה) יצטרכו לכסות את ההוצאות, ועלות הטיפולים עלולה להיות גבוהה יותר. גם מעבדת השיניים איתה עובד הרופא תשפיע בעקיפין על מחירו הסופי של השתל.

מחיר השתלת שיניים הוא סכימה של המשתנים הללו יחד עם הרווח אותו מגלם רופא השיניים בטיפול.

לכן, כדאי מאוד לבחור במרפאת שיניים מקצועית, עם אחוזי הצלחה גבוהים אך לצד מחיר הוגן עבור השירות. אל תתפתו לקבל את המחיר הנמוך ביותר שכן הוא עלול לעלות ביוקר.

לא חסרים מקרים בהם חדרו שתלים לסינוס וגרמו לזיהום מפושט ונזק רב, שבסופו נאלץ המטופל לחוות עוגמת נפש ולבזבז עשרות אלפי שקלים על מנת לכסות על הנזק.

 

גורמים המשפיעים על מחיר של שתלים דנטליים

  • סוג השתל ואיכותו – שתלים בשיניים מיוצרים בארצות שונות שלהן תקני איכות ייצור שונים (אם בכלל קיימים). שתל המגיע מישראל, ארה"ב או רוב מדינות אירופה עתיד להיות איכותי יותר ולתת מענה לאורך זמן רב יותר בחלל הפה.

 

  • מבנה לשתל – מורכב על השתלים עצמם ונושא עימו עלות. במבנים קיימים סוגים שונים, הן מזירקוניה והן מטיטיניום, דבר אשר יכול להשפיע על המחיר.

 

  • כתר המכסה את השתל – כמובן שלסוג הכתר והחומר ממנו הוא מיוצר תהיה השפעה ישירה על מחירו הכולל של הטיפול. ישנם סוגי כתרים רבים: כתר מתכת (יצוק), כתר חרסינה מאוחה למתכת, כתר חרסינה מאוחה לזירקוניה, כתר זירקוניה טהור, כתרי אי-מקס, כתרי אלומיניום, ועוד. המשוואה פשוטה – חומר איכותי יותר ועלות גבוהה יותר.

 

  • מיקומו של השתל – מיקום השתל יכול להשפיע גם על המחיר וגם על סיכויי ההצלחה של ההשתלה (ככלל, הלסת העליונה ברמת סיכון גבוהה יותר לכשלון, וככל שהאזור הוא אחורי יותר כך יפחתו סיכויי ההצלחה, מאחר והשתל יאלץ לעמוד בעומס לעיסה גדול יותר).

 

  • שימוש בסד כירורגי – בעידן הטכנולוגי של ימינו ניתן להביא את השתלים למיקום האידאלי בלסת על ידי תכנון מוקדם באמצעות מחשב ובניית סד כירורגי מיוחד למטופל.

 

  • רופא שיניים – כל רופא מעריך אחרת את זמנו ומתמחר אותו כראות עיניו. כמובן כי ישנו טווח מחירים סביר והגיוני, אך עדיין ישנם פערים בין רופא אחד למשנהו. לרוב ישתנה המחיר בהתאם לשנות ניסיונו של הרופא והידע המקצועי אותו רכש (תארים שונים, השתלמויות והסמכות)

 

 

מחיר השתלת שיניים תלוי ברופא

 

  • מחיר השתלת שיניים תלוי גם ברופא, ביחס ובמקצועיות..
  • אורך הטיפול ומורכבותו – הנקודה איתה פתחנו מדברת על ההבדלים הדרמטיים בין הטיפולים, וזאת מאחר ומצב הפה של אחד אינו זהה למצב של אחר. ככל שהטיפול עתיד להיות פשוט יותר (מצב בשלב התחלתי בריא יותר), כך עתיד הטיפול להיות קצר יותר. ישנן השתלות שיניים מורכבות ומסובכות הרבה יותר מאחרות שדורשות תוספות עיבוי לעצם (גם השתלת עצם), הרמת סינוס וכו'. מורכבויות שכאלה עלולות לקחת חלק גם במחיר של השתלת שיניים.

 

  • מיקומה הגאוגרפי של מרפאת השיניים – סעיף שמאוד פשוט להבנה, מיקום יוקרתי יותר יגרור לרוב הוצאות גדולות יותר, מרכז הארץ עתיד להשפיע על המחיר הסופי של הטיפול…

 

  • מעבדת השיניים איתה עובד הרופא – השתלים הדנטליים מוזמנים ממעבדות שונות איתן עובד רופא השיניים. ככל נותן שירות, גם בעולם המעבדות קיימים הבדלים ברמת השירות והאיכות של המוצר הסופי.

 

כמה עולה שתל?

דוקטור אפשר סופסוף את המחיר?

מחיר שתלים בעלי איכות ירודה עשוי לנוע בין 2000 שקלים ל-2600 שקלים, וזה כולל את עלות הטיפולים.

מחיר שתלים איכותיים ינועו סביב 3,500 שקלים ועד 4,500 שקלים.

מחיר מבנה לשתלים ינוע בין 1,100 שקלים ל-1,800 שקלים לערך.

מחיר כתרים המכסים את השתלים יהיה בין 2,500 שקלים ל-3,500 שקלים.

השתלות שיניים בעפולה

מי שמשקיע לועס

כפי שניתן להבין, שתלים הם אינם סיפור זול. נקודת מפתח חשובה היא ההבנה כי שתלים איכותיים הינם השקעה לטווח ארוך, וככזאת הם עתידים להניב לכם רווחים גדולים:

איכות חיים משופרת, השבת ההנאה מפעולת הלעיסה ומראה אסתטי שלא יבייש אף חיוך.

שתלים איכותיים יותר עתידים להיות אתכם לאורך זמן רב יותר ולחסוך טיפולי שיניים מיותרים ויקרים.

הם ישוו חיוך טבעי יותר ויחזירו לכם את הביטחון בפעולת הלעיסה.



דר טל אליהו רופא שיניים
ד״ר טל אליהו רופא שיניים בוגר הדסה משנת 2011. בעל ניסיון רב בטיפולי אסתטיקה ושתלים. ד"ר אליהו עבר השתלמויות רבות בנושא של אסתטיקה והשתלמויות על ידי מיטב המומחים בארץ ובעולם בנושא שתלים וכירורגיה זעירה, מניפולציה של רקמה רכה וכן שימוש בשתלים קצרים.



    רוצים שנחזור לעוד מידע ויעוץ מקצועי?

    למידע וייעוץ מקצועי