השלמת שן שבורה מחירים

השלמת שן שבורה

השלמת שן שבורה

השלמת שן שבורה פשוטה יותר ממה שמרבית האנשים חושבים. כיום, ישנן שיטות רבות ומוצלחות להשלמת שן שבורה בזמן קצר, בתוצאה אסתטית מעולה ובמחירים אטרקטיביים. עם זאת, עדיין קיימת חוסר מודעות בקרב אנשים רבים, אשר בוחרים להסתובב עם שן שבורה וממתינים זמן רב עד לביצוע השלמה של שן.

אם הגעתם לקרוא את השורות הבאות אז כנראה שאתם, או מישהו מבני משפחתכם, נכנסתם לסטטיסטיקה של אנשים שעברו חבלה בשיניים. לא יודע אם הנתון הזה יפתיע אתכם אך כל אדם רביעי סובל משן שבורה, אז אתם ממש לא לבד. 

חבלות, נפילות, לעיסה של מוצקים קשים ואפילו נקישה חזקה מדי של מזלג יכולות להוביל לפגיעה בשלמותה של השן, וכאשר זה קורה בשן קדמית אז התוצאה גלויה למדי, ונותנת אותותיה באופן מידי.

בשל המספרים הגבוהים של אנשים עם שיניים שבורות, משקיעות מרפאות שיניים ועולם רפואת השיניים בכלל במתן מענה מקצועי, מהיר, אסתטי ופונקציונלי לבעיה. 

בשורות הבאות נעשה לכם סדר במהות הבעיה, בפתרונות הקיימים היום ואף ניתן לכם הצצה למחירים של השלמות שיניים באמצעים השונים. כמו כן, נשתף אתכם בשאלות שכיחות של אנשים שכבר היו בכיסא שלכם, טרם הגיעו לכיסא של רופא שיניים.

 

השלמת שן שבורה מחירים מומלצים:

סוג השיטה להשלמת שן שבורה השלמת שן שבורה מחירים (לשן בודדת)
סתימה לבנה 600 – 1,000 ₪
ציפוי חרסינה 3,500 – 5,500 ₪
שחזור מילואה – ONLAY 2,700 – 4,000 ₪
כתר 2,600 – 4,000 ₪

 

שיטות שונות להשלמת שן שבורה

כפי שכבר הזכרנו קודם יש ברשותם של רופאי השיניים מספר דרכים לבצע השלמת שן שבורה. נשאלת השאלה מתי צריך לבצע השלמה של שן שבורה בדרך מסוימת, ומדוע לא בדרך אחרת (שעל פניו יכולה להיות זולה יותר)?

התשובה טמונה בתוצאת הפגיעה. כלומר, אם מדובר על שבר קטן המופיע בזגוגית השן (הנקרא אמייל) ללא פגיעה בעצב אז מספר האפשרויות גדול יותר.

נמנה את האלטרנטיבות לטיפול בהשלמת שבר קטן בשן, נחדד ונאמר שרב הכתוב מתייחס להשלמת שן קדמית שבורה.

 

השלמת שן קדמית שבורה בציפוי קומפוזיט או באמצעות סתימה לבנה?

קומפוזיט הוא החומר המשמש את רופאי השיניים לביצוע סתימות לבנות. הטיפול נחשב לשמרני מאחר וברוב המקרים אינו מצריך הסרה של מוך השן (ואם כן אז הסרה מועטה של חומר שן), אלא רק השלמה ממוקדת של השבר שנוצר באמצעות החומר.

תוצאה של קומפוזיט בהשלמת שן שבורה יכולה להיות מעולה ולתת אותותיה למשך מספר שנים. חלק נכבד בתוצאות ההשלמה בטיפול שכזה תלוי ביכולותיו של רופא השיניים שלכם. השלמת שן קדמית באמצעות קומפוזיט מצריך "רופא שיניים עם ידיים טובות", מדוע? מאחר והשלמה שכזו מסתמכת אך ורק על הרופא ללא שילוב מעבדת שיניים. כשרונו ויכולת הדיוק שלו יבואו בחשבון בהשלמת השבר ובמיסוך הנזק שנגרם.

חשוב מאוד לדעת שציפוי קומפוזיט הוא זמני ויש לתחזק אותו היטב. החומר נוטה לספוח מאכלים ומשקאות שיכולים לגרום לו לשינוי הצבע. בנוסף, החומר אינו חזק יותר משן טבעית ונוטה להיפגע ביתר קלות.

ייתכן ורופא השיניים שלכם לא יכנס לדקויות ופשוט יאמר לכם כי מדובר על השלמת שן שבורה באמצעות סתימה לבנה, הכוונה היא זהה.

מחיר השלמת שן שבורה בסתימה לבנה 

מחיר השלמת שן שבורה בעזרת סתימה לבנה הוא הנמוך ביותר מבין החלופות הקיימות בשוק. מחיר של סתימה לבנה בשן קדמית ינוע בין 600-1,000 ש"ח.

מחיר השלמת שן שכזו תלוי במקצועיות ובניסיון של הרופא, באיכות החומר בו הוא משתמש ובמיקום המדויק של השן. מחיר של השלמת שן קדמית גבוה יותר מזו של שן אחורית.

לקריאה מעמיקה יותר על סתימה לבנה – לחצו כאן.

 

השלמת שן קדמית שבורה באמצעות ציפוי חרסינה למינייט

השלמת שן שבורה קדמית בציפוי חרסינה (ידוע גם בשם ציפוי שיניים למינייט) היא מורכבת יותר מזו המתבצעת באמצעות סתימה לבנה ותדרוש יותר מביקור אחד אצל הרופא, שכן יש צורך בעבודת מעבדה.

ציפוי חרסינה כשמו כן הוא, קליפת חרסינה דקיקה המעניקה לשן מראה אסתטי ואחיד יותר מאשר השלמה בסתימה לבנה. ציפוי חרסינה מקנים עמידות לאורך שנים ומאפשרים להמשיך ולטפל בשן הטבעית כאילו מדובר בשן בריאה.

תהליך של ציפוי שיניים בחרסינה מתבצע כך: רופא השיניים מבצע בדיקת התאמה לטיפול. אם חלל הפה והשן מתאימים להשלמה אז ימשיך הרופא בלקיחת מידות, אותן ישלח למעבדת השיניים אתה עובד לקבלת מודל לימוד ראשוני (בעזרתו יבחן את הציפויים הצפויים). לאחר מכן, מבצע הרופא השחזה של שכבה דקיקה ככל הניתן משכבת האמייל ויודבקו ציפויי חרסינה שישוו לשן מראה טבעי ואסתטי.

השלמת שן שבורה מחיר מומלץ באמצעות ציפוי חרסינה

מחיר השלמת שן שבורה בעזרת ציפוי חרסינה הוא יקר יותר מסתימה לבנה. מחיר של השלמת שן בציפוי חרסינה ינוע בין 3,500-5,500 ש"ח לשן בודדת.

גם במקרה הזה, למוניטין, לניסיון ולידע המקצועי של רופא השיניים יש תפקיד במחיר הסופי של הטיפול. כמובן כי גם למעבדת השיניים אתה עובד הרופא יהיה חלק במחיר ולאיכות החומרים איתם הם עובדים. חשוב מאוד לציין שקשה מאוד לייצר אסתטיקה מושלמת באמצעות עבודה על שן אחת בלבד, ולכן לפעמים רופא השיניים יציע לבצע ציפויים על שתי שיניים. 

כאשר מתייחסים למחיר השלמת שן שבורה באמצעות ציפוי חרסינה ומשווים אותה לחלופות השונות אז יש לקחת בחשבון את העמידות הרבה של הפתרון הזה, את העובדה כי מדובר על פתרון אסתטי מאוד שמאפשר את המשך שימורה של השן הטבעית, מקנה מראה מושלם לשן השבורה וחוסך בטיפולים משמרים (בהשוואה לסתימה לבנה או הלבנות שיניים).

לקריאה מעמיקה על ציפויי שיניים – לחצו כאן.

 

השלמת שיניים בעזרת שחזור מילואה מחרסינה – ONLAY

אם אתם מעוניינים בפתרון אסתטי מאוד עם תכונות אסתטיות של כתר אך עם שמירה על חומר השן כיאה לטיפולים שמרניים יותר (כגון סתימה לבנה או ציפוי חרסינה ששומרים על חומר השן) אז שחזור אונליי יכול להיות הפתרון האולטימטיבי עבורכם.
טיפול זה מבוצע בעיקר של שבר אחת הקירות של שיניים אחוריות, כאשר ביצוע של שחזור מקומפוזיט יכול לתת מענה למספר מועט של שנים. 

מדובר על טיפול המתבצע בשתי שיטות:

  1. בעזרת סורק אינטרה – אוראלי ומסתכם בשני טיפולים אצל רופא השיניים.
  2. בצורה הישנה על ידי מטבעים סיליקוניים.

 

השלמת שיניים עם מטבע סיליקון

השלמת שיניים עם מטבע סיליקון, קצת התקדמנו מאז

 

מדובר על שחזור בלתי ישיר, עשוי חרסינה (ליתיום דסיליקט) שכפי שהבנתם אינו מצריך כתר והשחזה נרחבת של כל חומר השן. מדובר על פתרון אסתטי מאוד התורם לאורך חייה של השן.

מתי יעדיף רופא השיניים שחזור מילואה? כאשר סתימה לבנה איננה מספקת פתרון הולם ומנגד, השפעת הכתר על חומר השן הרסנית מדי.

שחזור אונליי הופך פתרון שכיח מאוד ומבוקש במרפאות השיניים ומהווה תחליף לסתימות שיניים ישנות.

מחיר שחזור מילואה – ONLAY

מחיר שחזור מילואה יקר יותר משאר הטיפולים המוצעים ונע בין 2,700-4,500 ש"ח להשלמת שן שבורה. 

כאשר ניתן למנוע ביצוע כתרים אז שווה לשלם יותר ולקבל פתרון אסתטי מאוד השומר על חומר השן הקיים. צריך לזכור שכתרים הם החלופה האחרונה שלנו בכל הנוגע לתהליך של השלמת שן שבורה.

 

השלמת שן שבורה באמצעות כתר

השלמת שן שבורה בעזרת כתר היא האופציה הפחות שמרנית, כלומר זו האגרסיבית ביותר, אשר גורמת גם להסרה נרחבת של חומר שן.

בחירה בהשלמת שן שבורה בכתר צריכה להתבצע רק כאשר אף אחת מהחלופות האחרות אינה נותנת מענה הולם, ויש צורך ניכר בהשלמה רחבה.

כאשר אנחנו מדברים על השלמת שן שבורה בעזרת כתר אז נדרש גם טיפול שורש באמצע.

כמובן כי גם כאן קיימים סוגים שונים של כתרים לשיניים, ויש מי מבניהם שייתן חלופה אסתטית יותר מאחרים.  

את סוג הכתר קובעים בהתאם לאזור הפגוע, בהתאם לקו החיוך של המטופל וכמובן בהתאם לתקציבו.

 

השלמת שן שבורה עם כתר

השלמת שן שבורה באמצעות כתר

מחיר השלמת שן באמצעות כתר

טווח המחירים של השלמת שיניים באמצעות כתרים רחב מאוד ומשתנה בין סוגי הכתרים השונים.

בעוד מחירו של כתר אקרילי יתחיל ב-2,600 ש"ח, מחיר של כתר זירקוניה יכול להגיע עד 4,000 ש"ח. כמובן כי כל רופא שיניים יתמחר את הכתר קצת אחרת, כתלות באיכות החומרים, המעבדה אתה עובד. הטכנולוגיה אותה הוא משלב (למי שיש סורק יכול להוזיל עלויות), המוניטין, הניסיון וכמובן איכות התוצאות.

לקריאה מעמיקה יותר על כתרים לשיניים – לחצו כאן.

 

שאלות ותשובות בנוגע להשלמת שן שבורה

רכזנו עבורכם שאלות ותשובות נפוצות בנוגע להשלמת שן שבורה:

 

1. האם חייב להשלים שן שנשברה?

חבלה בשן יכולה להוביל לשינוי הצבע שלה, יתר על כן, הזנחה של נזק שנגרם לשן יכול להוביל לנזק נרחב יותר, היחלשות השן, דלקות בעצב, ריקבון, פגיעה בשיניים סמוכות, בקיעת יתר של שיניים נגדיות והיד עוד נטויה. לסיכום, אם יש לכם שן שנשברה תטפלו בה. 

 

2. האם יש דרך אחת עדיפה להשלמת שן שבורה?

אין פתרון קסם שמתאים לכולם וכל מקרה יש לבחון לגופו. ישנם המון גורמים העתידים להשפיע על החומר הנבחר, דוגמת גיל המטופל, מיקום הנזק, חומרת הנזק, תקציב המטופל , צורת הסגר של המטופל ועוד. לכן, במקרה של שן שבורה יש לגשת לבדיקה יסודית אצל רופא שיניים מומלץ ומקצועי על מנת שייתן המלצה אובייקטיבית לאור המצב בחלל הפה.

 

3. האם השלמה של שן שבורה יכולה לשנות את הצבע?

השלמת שן שבורה שנעשית באמצעות חומרים כגון קומפוזיט בהחלט יכולה לשנות את הצבע כעבור מספר שנים. ישנם חומרים מסוימים המושפעים מצבענים, ממש כמו השיניים הטבעיות. מנגד, ציפוי חרסינה או כתר עמידים יותר ויתנו פתרון אסתטי יותר לאורך שנים.

 

4. מדוע יש הבדל במחיר של השלמת שן באמצעות סתימה בין רופא שיניים אחד לאחר?

נגענו לא מעט בכך שרופאי שיניים שונים נוטים לתמחר אחרת את הטיפולים שלהם וזה נוגע להמון גורמים. יתרה מכך, אופי הטיפול בבעיה זהה יכול להיות שונה באופן מהותי. לדוגמה, השלמת שן שבורה באמצעות סתימה לבנה יכולה להסתכם בשכבה אחת של חומר קומפוזיט או בעזרת מספר שכבות כאשר רופא השיניים רוצה לשוות מראה טבעי יותר. אתם בוודאי מבינים כי יש הבדל בין מחיר של שכבה אחת למספר שכבות. כמו כן, המחיר תלוי מאוד בגודל השבר וכן, כמה רוצים להעניק לשן מראה טבעי יותר. 

 

5. מהו הטיפול המהיר ביותר להשלמת שן שבורה?

הטיפול המהיר ביותר הוא השלמת שן באמצעות סתימה לבנה. אם במרפאת השיניים ישנו סורק אינטרה- אוראלי אז ייתכן כי גם השלמת מילואה – אונלאיי (ONLAY) תסתכם במספר מצומצם של פגישות. בכל אופן צריך לתאם ציפיות עם רופא השיניים ולהבין כמה טיפולים עתידים להידרש להשלמת השן השבורה.

 

6. על איזו שיטה להשלמת שן שבורה ממליץ הרופא?

רופאי שיניים שמכבדים את המקצוע מעדיפים להילחם על חומר השן הקיים, בטרם מחפשים פתרונות אגרסיביים יותר. משכך, השלמה באמצעות ציפוי חרסינה הם הפתרונות האידאליים כאשר אפשריים. כפי שכבר ציינו לעיל, ההמלצה של רופא השיניים צריכה להינתן על פי חומרת הנזק, על פי מצב חלל הפה, על פי גיל המטופל ואף על פי תקציבו. רק כאשר קיימת התמונה הרחבה ניתן להמליץ בפה מלא.

 

השלמת שן שבורה בעפולה במרפאת טל אליהו

אנחנו מזמינים אתכם לבצע בדיקה יסודית ומקיפה של חלל הפה שלכם ולבחור יחד את הטיפול האידיאלי עבורכם.

אנחנו במרפאת השיניים טל אליהו בעפולה מבצעים השלמות שיניים בשיטות החדשניות ביותר, אך עושים זאת רק בשיטות המועילות הן בפן האסתטי והן בפן הפונקציונלי. מבחינתנו, בריאות מטופלינו הם בראש סדרי העדיפויות ואנחנו עושים כל שביכולתנו על מנת שיצאו עם חיוך אסתטי ובוהק, שיאפשר להם ללעוס בהנאה ולאורך שנים רבות.

 

השלמת שן שבורה - תוצאה סופית

זוכרים את השן השבורה? כך זה נראה אחרי טיפול אצלנו

 

וכך נראים טיפולים נוספים שבוצעו במרפאה שלנו להשלמת שיניים שבורות:

שן שבורה שהוחלפה ושוחזרה
שן סדוקה שהושלמה
שחזור מלא של שן שבורה
Previous
Next

 

מזמינים אתכם ליצור אתנו קשר ולהבין כי רופא שיניים יכול לבצע את העבודה בגובה העיניים ועם תוצאות שיהיו מרהיבות לעיניים 🙂



דר טל אליהו רופא שיניים
ד״ר טל אליהו רופא שיניים בוגר הדסה משנת 2011. בעל ניסיון רב בטיפולי אסתטיקה ושתלים. ד"ר אליהו עבר השתלמויות רבות בנושא של אסתטיקה והשתלמויות על ידי מיטב המומחים בארץ ובעולם בנושא שתלים וכירורגיה זעירה, מניפולציה של רקמה רכה וכן שימוש בשתלים קצרים.


רוצים שנחזור לעוד מידע ויעוץ מקצועי?
למידע וייעוץ מקצועי
הגעתם למרפאת שיניים של ד"ר טל אליהו - יצאנו לחופשת פסח ונחזור לעבוד בתאריך 30.4.2024

למקרים דחופים יש לפנות:

לד"ר אלדר שמואלי בטלפון 04-6597215, שעובד ביום רביעי בתאריך 24.4.2024 בין השעות 10:30-13:00.

או לד"ר קורנט משה בטלפון 04-6527969 שעובד ביום חמישי בתאריך 25.4.2024, בין השעות 10:30-15:00.

חג שמח!