טיפולי שורש

טיפול שורש בעפולה

טיפול שורש

טיפול שורש בעפולה, במרפאת השיניים טל אליהו, עם דגש על רצון הלקוח ועל השירות אותו הלקוח צריך ורוצה.

אחד הטיפולים השכיחים שהפך לשם דבר בשפה העברית הינו טיפול שורש.

בטיפול שורש נשמר המבנה החיצוני של השן בעוד תכולתה מרוקנת מתוכן. זהו טיפול שמנסה למנוע את עקירת השן ולרוב נובע מעששת חמורה בשן (חיידקים שחודרים אל מוך השן וגורמים לתהליך דלקתי).

טיפול שורש, כשמו כן הוא, מתבצע באזור מערכת תעלות השורש כאשר מטרתו הינה טיפול במחלות עצב השן (מוך השן) והרקמה המצויה מעבר לקצה השורש – סב השורש.

ישנן סיבות נוספות שעלולות להוביל לצורך בטיפול שורש כגון חבלה חמורה, דלקת כרונית במוך השן או מוות ספונטני של השן. לעיתים נדרש טיפול שורש לצרכי אסתטיקה בשיניים, כמו במקרה של יצירת כתר בשיניים המצריך השחזה עמוקה של השן.

תהליך טיפול שורש

מגיעים למרפאת השיניים בעפולה להתייעצות על מנת לבדוק את חומרת העששת בשן, כאשר זאת עברה את הזגוגית ואת שכבת הדנטין של השן יתכן כי יהיה צורך בטיפול שורש (בעגה המקצועית יאמר כי העששת הגיעה למוך השן).

ההתייעצות תהיה מלווה בצילום רנטגן, בדיקה פיזיקלית של חלל הפה ויתכנו אף צילומים נוספים לבדוק את אורך תעלות השורש.

השלבים הכרוכים בטיפול שורש

אילוסטרציה המציגה את השלבים הכרוכים בטיפול שורש

כאשר ישנה תמונת מצב רחבה מחליטים אם לבצע את הטיפול.

במידה ומגיעים למסקנה כי זהו הפתרון הנכון אז יש צורך בהרדמה מקומית (ברוב המוחלט של המקרים). לאחר מכן פותח רופא השיניים את השן על מנת לפלס דרכו אל מוך השן. רקמת המוך מוסרת ומתבצע ניקיון וחיטוי יסודי של תעלות השורשים וחיידקי העששת. החלל שנוצר נאטם בעזרת סתימת שורש אשר ימנע זיהומים וכניסת נוזלים ומזון לחלל השן.

סתימה זמנית תתבצע בכדי לבצר את קווי ההגנה של השן. לאחר מספר ימים מחליפים את הסתימה הזמנית בקבועה. ברב המקרים, יתווספו לטיפול מבנה קבוע וכתר (ניתן להישאר עם סתימה קבועה ותו לא).

טיפול שורש בעפולה במרפאת השיניים טל אליהו – מערך שיקום פה נרחב עם דגש על רצונות הלקוח ומה שהוא באמת צריך, צרו קשר.

שאלות נפוצות בנושא טיפולי שורש

איך יודעים שצריך לעשות טיפול שורש?

אם אתם חווים את הסימפטומים האלו, זה עשוי לרמז לכם על הצורך בטיפול שורש:

1. רגישות למזון ולשתייה.
  2. רגישות לטמפרטורה קרה וחמה.
  3. קשיים בלעיסת מזון על צד מסוים.
  4. כאבים ללא כל התראה מוקדמת.
  5. נפיחות באזור השן הסובלת מדלקת.

מהו טיפול שורש?

בקצרה, מדובר על פתיחתה של השן, סילוק רקמת מוך השן, ניקוי עמוק של תעלות השורש ומילוייה של השן בחומרי איטום מיוחדים.

אפשר לדעת מה יהיו סיכויי ההצלחה של טיפול שורש מחודש?

על פי הספרות המקצועית אחוזי הצלחת טיפול שורש חוזר הינם גבוהים מאוד. כמובן שיש לבחון כל מקרה לגופו ולעשות הערכת מצב אובייקטיבית.

האם טיפול שורש יכול להיכשל ואם כן, מה עושים?

נשמו עמוק, גלו מעט סבלנות. אם עשיתם טיפול שורש לפני כמה ימים ייתכן מאוד שמה שאתם מרגישים אלו הכאבים שלאחר הטיפול. כאב מסוג זה יכול להימשך בין 1-3 ימים. במידה והנכם עוד מרגישים כאב לאחר מכן אז מומלץ ליצור קשר עם הרופא שיניים לטובת ייעוץ מקצועי עבור המקרה הנקודתי שלכם.

כמה זמן לוקח לעשות טיפול שורש?

יש טיפולי שורש 'רגילים' שיכולים להסתיים בתוך פרק זמן של כ 30-45 דקות ויש סוגים אחרים שיכולים להימשך גם יותר משעתיים ושלוש. אורך הטיפול משתנה מאוד מטיפול לטיפול בהתאם למספר פרמטרים כמו: היקף הנזק שכבר נגרם לשן, עומק שורשי השן, מבנה השורשים, סוג השן הספציפי, מיקום השן בפה ועוד.