סיפור מקרה עם סיבי זכוכית ואופי של ברזל

טיפול בסיבי זכוכית - שיקום פה נרחב

טיפול בסיבי זכוכית - שיקום פה

ע' בן 28 הגיע אלינו למרפאה כחלק מפרויקט תרומה לקהילה בו לוקח חלק ד"ר טל אליהו.
ע' בוגר מלכישוע, מוסד לגמילה מסמים הנמצא על הגלבוע, סבל מהיגיינת פה ירודה מאוד, וזה בלשון המעטה.

ע' הגיע אלינו למרפאת השיניים בעפולה עם פה הרוס מאוד, עתיר במוקדי עששת רבים וכן שיניים חסרות במוקדים רבים. הבחור, עודנו מעשן כבד אך גמול מסמים מזה 5 שנים, ממשיך בשיקום שלו ועובד כרגע במפעל באחד מקיבוצי האזור. כחלק מחזרתו לשגרת חיים נורמלית ויציבה רוצה ע' להרגיש נוח עם המראה החיצוני שלו ולחייך כאשר הוא מלא ביטחון.

בבדיקה + צילום סטטוס שנעשה למטופל קיבלנו את התוצאות להן ציפינו מחד וחששנו מאידך, ונמצא כי הוא סובל מהיגיינת פה אוראלית ירודה מאוד, אבנית מרובה, מוקדי עששת רבים, שיניים הרוסות וחוסר במספר גדול של שיניים.

 

סיפור מקרה של מטופל במרפאה

כאשר מדובר על תכנית כל-כך רחבה של שיקום הפה יש צורך במערך שיקום מלא עם הבנה נרחבת של רופא השיניים ושל צוות המרפאה. מהשלב הראשון הבנו כי מדובר על תהליך מורכב שע' רוצה לקצר אותו ככל הניתן ואנחנו רוצים לספק לו את הפתרון האולטימטיבי שלעיתים דורש זמן ארוך (כלל ברזל – תהליכי ריפוי ושיקום שיניים הם לא פתרון קסם והם דורשים אורך רוח מצד המטופלים).

מהלך הטיפול

שלב ראשוני – שלב הטיפול הראשוני התמקד הן בבדיקה ראשונית מקיפה, הן בהסברה על היגיינה בסיסית וביצוע פעולות ראשונות, יחד עם תיאום ציפיות ובניית תכנית שיקום.

תחילת דרכו של ע' אצלנו במרפאה התחילה עם בדיקה מקיפה להבנה עמוקה של מצב חלל הפה שלו. לאחר מכן המשכנו עם ניקוי אבנית ראשוני, טיפולי שורש לשיניים עם עששת עמוקה, עקירת שיניים שלא ניתן היה להציל וביצוע שחזורים באמצעות סתימות שיניים לבנות. כמו כן, יצרנו תוכנית שיקומית שתלווה אותנו להמשך הדרך ותכין את המטופל לעומד לבוא.

ניקוי אבנית והסבר על היגיינה אוראלית וכן הסבר על צחצוח נכון ויסודי הם אבני הבסיס להמשך המסגרת הטיפולית ולהצלחת השיקום האסתטי ולכן חתמנו את הטיפולים הראשוניים עם הסבר מעמיק מפי רופא השיניים ומפי השיננית הצמודה.

חשוב להדגיש כי גם בטיפול עם ע' וגם עם מטופלים אחרים אנחנו תמיד ממליצים לבצע בדיקה ראשונית מקיפה לשיניים (בדיקה כזו עלולה להיארך כ-30-45 דקות). יתר על כן, כדאי מאוד להגיע לרופא השיניים עם צילומי נשך וצילומים פנורמיים וזאת על מנת לקבל תמונת מצב מקיפה בטרם צוללים אל העבודה.

תיאום ציפיות בבנית תכנית שיקום אסתטית

לע' היה חשוב מאוד המראה החיצוני שלו – על מנת להשיב לעצמו את הביטחון העצמי וכן את יכולת הדיבור השוטפת (הרי זה לא נוח ולא אידאלי לדבר בלי שיניים). לפיכך, באזור הקדמי של חלל הפה וכחלק מתוכנית הטיפול שלו, נעשו טיפולי שורש בשיניים קדמיות ונבנו השיניים על ידיי ציפויי קומפוזיט וזאת על מנת ליצור מראה טבעי של שיניים.

בזאת לא תם הטיפול ואף התחדדה בעיה מכיוון שלע' עדיין הייתה חסרה שן קדמית שנעקרה בעבר.

טיפול שיניים בעפולה - סיפור מקרה

לכן, על מנת לתת לשוות מראה יפה ואסתטי הושלמה השן הקדמית באמצעות סיבי זכוכית שנקשרו לשיניים סמוכות ועליהן נבנתה שן על ידי ציפוי קומפוזיט.

כרגע אנחנו בעיצומו של תהליך והתוצאות מתחילות לתת אותותיהן. אנחנו מבטיחים להמשיך ולעדכן ומעבר לכך להפוך את ע' לאדם שבטוח בחיוך המרהיב שלו.

 

תוצאות טיפול שיניים עפולה
תוצאות ראשונות של טיפול – המשך יבוא

אם גם אתם זקוקים לתכנית שיקום מקיפה וחוששים מהעלויות, הטיפולים, הכאבים וכל מה שכרוך בטיפולי שיניים אז נשמח אם תיצרו איתנו קשר בטופס המופיע מטה. זכרו כי ניתן לתאם ציפיות ולבנות את התכנית האידאלית עבור המטופלים.



דר טל אליהו רופא שיניים
ד״ר טל אליהו רופא שיניים בוגר הדסה משנת 2011. בעל ניסיון רב בטיפולי אסתטיקה ושתלים. ד"ר אליהו עבר השתלמויות רבות בנושא של אסתטיקה והשתלמויות על ידי מיטב המומחים בארץ ובעולם בנושא שתלים וכירורגיה זעירה, מניפולציה של רקמה רכה וכן שימוש בשתלים קצרים.


רוצים שנחזור לעוד מידע ויעוץ מקצועי?
למידע וייעוץ מקצועי
הגעתם למרפאת שיניים של ד"ר טל אליהו - יצאנו לחופשת פסח ונחזור לעבוד בתאריך 30.4.2024

למקרים דחופים יש לפנות:

לד"ר אלדר שמואלי בטלפון 04-6597215, שעובד ביום רביעי בתאריך 24.4.2024 בין השעות 10:30-13:00.

או לד"ר קורנט משה בטלפון 04-6527969 שעובד ביום חמישי בתאריך 25.4.2024, בין השעות 10:30-15:00.

חג שמח!