איך למצוא את "האחד"?

כך תבחרו רופא שיניים מקצועי ומסור

רופא שיניים מקצועי

חשוב לכם לדאוג לבריאות הפה? כדאי לבקר אצל רופא השיניים לביצוע בדיקות שגרתיות ובעת הצורך, לטפל בבעיות בשיניים לפני שהן מתפתחות והופכות לבעיות גדולות.

קיימים הרבה מאד רופאי שיניים טובים וחשוב שנבחר מתוכם את הרופא שנוכל לסמוך עליו, שיתייחס אלינו בתשומת לב מירבית ושיפגין ידע ואחריות מקצועית לכל אורך הטיפול.

במרבית המקרים, רופא שיניים הוא איש מקצוע שנצעד איתו לאורך מספר טיפולים ואף מספר שנים, לכן חשובה בדיקה יסודית "שעה אחת קודם", על מנת לוודא שאנחנו מפקידים את השיניים שלנו בידיים הבטוחות והטובות ביותר עבורנו.

כדי לבחור רופא שיניים מקצועי ומסור, שיתאים לטפל בבעיות השיניים שלכם כדאי לעשות סקר שוק מקיף לפני שתקבעו פגישת טיפול. בשורות הבאות נסייע לכם עם מספר פרמטרים שיקלו על מלאכת מציאת "האחד", רופא השיניים שילווה אתכם לאורך שנים רבות.

רופא שיניים "הכי טוב"

רבים מחפשים רופא שיניים הכי טוב עבורכם ולמען בריאות חלל הפה שלהם אך אין בידיהם את הכלים המקצועיים על מנת לבצע אבחנה דקה.
חשוב לזכור שלא החיוך של רופא השיניים הוא זה שאמור לשכנע אתכם וגם לא המחיר הזול, אלא מכלול של פרמטרים שיתרכזו להם יחדיו.

הכשרת הרופא

עיסוק ברפואת שיניים מחייב החזקת רישיון. הרישיון מטעם משרד הבריאות מאשר שרופא השיניים עמד בכל הדרישות המקצועיות בתקופת לימודיו ובתקופת התמחותו באחד מתחומי ההתמחויות הקיימות ברפאות השיניים. אנחנו נרצה להיות מטופלים של רופא שיניים עם השכלה והתמחות איכותית שנרכשה במוסד מוכר ומכובד, לדוגמה האוניברסיטה העברית או אוניברסיטת תל אביב.

רופא שיניים מעודכן, הוא כזה שעובר השתלמויות רבות כדי שיוכל לעמוד בקצב המהיר של העדכונים הרפואיים והטכנולוגיים בחומרים ובשיטות הטיפול. 

כדאי לבדוק את התעודות של הרופא, לפעמים הן תלויות לראווה במרפאה וגם אם לא, אין צורך להתבייש ואפשר לבקש לראותן. חשוב מאוד לשים לב ולא ליפול על רופא שיניים אשר אינו בעל ניסיון או אינו מעורה בטיפול הדרוש לכם. סקירה יסודית יכולה למנוע טיפולי שיניים לא מוצלחים ואף חמור מכך. לצערנו, קיימים לא מעט מקרים בהם מטופלים נאלצו לבצע חיפוש של עורך דין רשלנות רפואית לשם קבלת פיצויים לנזק הרב שנגרם להם.

ניסיון מקצועי

רופא עם הכשרה מצוינת זה טוב, אבל כשזה מגיע יחד עם ניסיון מקצועי עשיר ומגוון זה מצוין. בררו מהו הוותק של הרופא ומהי תקופת הניסיון שלו, במיוחד בתחום שיענה לצרכים הרפואיים שלכם. מהי מידת הניסיון שלו במכשור רפואי מתקדם ומהו ניסיונו בטיפולי שיניים מורכבים.

חשוב מאוד לוודא את הידע הספציפי של הרופא בהתייחס לטיפול נתון. לדוגמה, רופא שיניים שמציע לכם טיפול של ציפוי חרסינה לשיניים על מנת לשפר את האסתטיקה הדנטלית צריך להיות בעל הכשרה מתאימה ולעבוד עם חומרים איכותיים על מנת לבצע טיפול שכזה. כמו גם, רופאי שיניים שמציעים השתלות שיניים בשיטות חדשות המצריכות רמת דיוק גבוהה ומכשור חדשני (לדוגמה סורק אינטרה-אוראלי).

המלצות על רופא השיניים

המלצות על רופאי שיניים מחברים ומשפחה תמיד טוב לקבל, הם בדרך כלל יהיו אמיתיות ויהוו מקור ראשון למידע על הרופא. יחד עם זאת, גם ברשת האינטרנט ובמדיה החברתית ניתן למצוא כמויות מידע עצומות על בעלי מקצוע. חיפוש פשוט בגוגל של שמו של הרופא יעלה אינספור אפשרויות למידע, תוכלו לקרוא המלצות, ביקורות, השתתפות הרופא בכנסים ואף להגיע לפסקי דין. מוניטין של רופא השיניים הוא חשוב מאין כמוהו, לכן, בחנו את פסקי הדין שמצאתם, לפעמים הם קשורים לרשלנות מקצועית של הרופא.  

דרך נוספת לחיפוש המלצות היא באמצעות הרשת החברתית. קיימות קבוצות פייסבוק ספציפיות לרופאי שיניים מומלצים, הצטרפו לקבוצות אלה ותוכלו לברר על רופאים מסוימים ולהתרשם מחוות דעת של חברי הקבוצות.

פגישה מקצועית עם רופא השיניים

אם גיבשתם דעה ויש לכם כיוון לגבי בחירתכם, כדאי לקבוע פגישת היכרות מקצועית עם הרופא. הפגישה תיתן לכם הזדמנות להתרשם מהרופא, מהיחס שלו אליכם, מהגישה המקצועית והאנושית. 

תוכלו לשאול שאלות הקשורות בצרכים הרפואיים שלכם ולהתרשם מתשובותיו ומרמת התאמתו לצרכים אלה. תוכלו לקבל ממנו הסבר על שלבי הטיפול, והטכנולוגיות הנמצאות בשימוש במרפאתו. בהזדמנות זו גם תוכלו להתרשם מצוות המרפאה ומהנראות שלה. 

 

רופא שיניים מקצועי ומסור

 

כמובן כי זמנו של הרופא יקר ופגישה שכזו תשלב גם בדיקה יסודית בתשלום של חלל הפה שלכם. באופן כללי, בדיקה שכזו היא המלצה חמה. מאחר ונגבה תשלום עבורה אז אין לכם מחויבות להמשיך את תכנית הטיפולים אצל אותו רופא, אך היא בהחלט תאפשר לכם לגשת לרופא אחר ולהשוות ממצאים והמלצות.

לסיכום, קחו את הזמן ובחרו את רופא השיניים המתאים ביותר עבורכם לפני שמתפתחות בעיות חמורות, לפי פרמטרים של הכשרה מקצועית, ניסיון, המלצות והתרשמות אישית לאחר הפגישה עימו.



דר טל אליהו רופא שיניים
ד״ר טל אליהו רופא שיניים בוגר הדסה משנת 2011. בעל ניסיון רב בטיפולי אסתטיקה ושתלים. ד"ר אליהו עבר השתלמויות רבות בנושא של אסתטיקה והשתלמויות על ידי מיטב המומחים בארץ ובעולם בנושא שתלים וכירורגיה זעירה, מניפולציה של רקמה רכה וכן שימוש בשתלים קצרים.


רוצים שנחזור לעוד מידע ויעוץ מקצועי?
למידע וייעוץ מקצועי
הגעתם למרפאת שיניים של ד"ר טל אליהו - יצאנו לחופשת פסח ונחזור לעבוד בתאריך 30.4.2024

למקרים דחופים יש לפנות:

לד"ר אלדר שמואלי בטלפון 04-6597215, שעובד ביום רביעי בתאריך 24.4.2024 בין השעות 10:30-13:00.

או לד"ר קורנט משה בטלפון 04-6527969 שעובד ביום חמישי בתאריך 25.4.2024, בין השעות 10:30-15:00.

חג שמח!