5 טיפים למניעת דלקת חניכיים

מניעת דלקות חניכיים

מניעת דלקות חניכיים

דלקות חניכיים עשויות לגרום לבעיות חמורות בשיניים, וכדאי לדעת כי הן מסוכנות גם לבריאות הכללית של הגוף, לכן אין להזניח את הבעיה ויש לפנות לטיפול מהיר ויעיל במרפאת שיניים מקצועית. אם הדלקת כבר פרצה, עדיין יש דרכים לפעול למיגורה: עם גילוי הדלקת יש לטפל בה במהירות כדי להיפטר מהחיידקים שגרמו לדלקת. יש שיטות טיפול אלטרנטיביות, אך לרוב מומלץ לפנות לרופא שיניים מקצועי ומנוסה. כדי לא להגיע למצב זה, אפשר ורצוי לבצע פעולות מנע מבעוד מועד.

אלו הטיפים שיסייעו לכם להימנע מדלקת חניכיים

דלקות חניכיים נגרמות לרוב כתוצאה מחיידקים השוכנים בחלל הפה שנדבקים לפלאק (רובד השן). ניתן להבחין בדלקת כאשר מגלים אדמומיות ונפיחות ברקמת החניכיים, אם יורקים דם במהלך צחצוח שיניים וכאשר סובלים מרגישות בחניכיים, מטעם רע, ממוגלה ומריח רע בחלל הפה.

חשוב להדגיש כי דלקות חניכיים עלולות לגרום לנשירת שיניים, לנסיגת חניכיים, להתרופפות של החניכיים ולמחלות כמו טרשת עורקים, סוכרת, מחלות לב וכלי דם, שבץ מוחי, לידה מוקדמת, הפלות ובמקרים קיצוניים גם להתפתחות סרטן.

כדי להימנע מדלקות חניכיים חשוב לשמור על היגיינת הפה והשיניים, יש להגיע לבדיקות שגרתיות לפחות פעמיים בשנה במרפאת שיניים, לבקר אצל שיננית כדי להסיר אבנית, להימנע מעישון ומשתיית אלכוהול ולהקפיד על תזונה נכונה ובריאה. אם ברצונכם להימנע מדלקות חניכיים הקפידו על הטיפים הבאים:

  • היגיינה אוראלית – עליכם להקפיד על צחצוח שיניים לפחות פעמיים ביום. חשוב גם להשתמש בחוט דנטלי ולשטוף את הפה בתכשיר שטיפת פה עם חומרים אנטי בקטריאליים.
  • שימוש במכשיר סילונית – מכשיר סילונית נועד לשטוף את הפה כדי להסיר שיירי מזון מהחניכיים ובין השיניים. בנוסף, הוא ממריץ את זרימת הדם בחניכיים ומרחיק את החיידקים הגורמים להיווצרות דלקות חניכיים.
  • ביקור במרפאת שיניים אחת לחצי שנה – יש להקפיד על ביקור במרפאת השיניים לפחות פעמיים בשנה, ומומלץ להגיע לטיפול אצל שיננית פעם בכמה חודשים בהתאם להמלצת רופא השיניים.
  • תזונה נכונה – הימנעות ממזונות עתירי סוכר ומשתיית אלכוהול תסייע לכם להימנע גם מדלקות חניכיים. מומלץ להקפיד על תזונה נכונה ובריאה הכוללת מזון עשיר בסיבים תזונתיים, שתיית מים וכן הלאה. ישנם גם תוספי תזונה מומלצים למניעת דלקות בחניכיים.
  • גנטיקה – אם יש במשפחה שלכם בעיות חניכיים כרוניות, חשוב לפנות לרופא שיניים מקצועי כדי להתחיל טיפולי מנע מוקדמים, גם לילדים.

שיטות טיפול יעילות בדלקות חניכיים

יש מגוון שיטות טיפול בדלקות חניכיים, ביניהן שיטות אלטרנטיביות כמו מריחת דבש באזור הנגוע, שטיפת הפה במי מלח, שתיית תה קמומיל או ג'ינג'ר, עיסוי החניכיים במעט שום ושמן זית ועוד.

לטיפול מקצועי בדלקות חניכיים מומלץ לפנות למרפאת השיניים, כאמור. הטיפול כולל לרוב הסרת אבנית, שטיפת פה בתכשירים ייעודיים, ובמידת הצורך הרופא ימליץ על ניקוי חניכיים עמוד הנקרא הקצעת שורשים או על טיפול תרופתי עם אנטיביוטיקה נגד הדלקת. יודגש כי טיפול מניעתי הוא מפתח להימנעות מדלקות שיניים, לכן כדאי ליישם את הטיפים ולהפקיד על היגיינה אוראלית.

 

 



דר טל אליהו רופא שיניים
ד״ר טל אליהו רופא שיניים בוגר הדסה משנת 2011. בעל ניסיון רב בטיפולי אסתטיקה ושתלים. ד"ר אליהו עבר השתלמויות רבות בנושא של אסתטיקה והשתלמויות על ידי מיטב המומחים בארץ ובעולם בנושא שתלים וכירורגיה זעירה, מניפולציה של רקמה רכה וכן שימוש בשתלים קצרים.


רוצים שנחזור לעוד מידע ויעוץ מקצועי?
למידע וייעוץ מקצועי
הגעתם למרפאת שיניים של ד"ר טל אליהו - יצאנו לחופשת פסח ונחזור לעבוד בתאריך 30.4.2024

למקרים דחופים יש לפנות:

לד"ר אלדר שמואלי בטלפון 04-6597215, שעובד ביום רביעי בתאריך 24.4.2024 בין השעות 10:30-13:00.

או לד"ר קורנט משה בטלפון 04-6527969 שעובד ביום חמישי בתאריך 25.4.2024, בין השעות 10:30-15:00.

חג שמח!