Disable Preloader
חרדה דנטלית

פחד מרופא השיניים

פחד מרופא השיניים או חרדה דנטלית מתברגים להם אי שם בצמרת החששות הגדולים ביותר שיש לאדם.

מה יש בביקור אצל רופא שיניים שמלווה בחשש כה גדול?
למידה קלאסית של דמות רופא שיניים ולאחריה כאב שמובילה לחשש עתידי מביקורים נוספים.

אז האם יש מקום אמיתי לחשש מרופא השיניים, האם הוא דמות כה מאיימת?

במקרים מסוימים בהחלט כן אך לרוב ניתן לבחור ברופא שיניים שיסייע להתמודד עם החרדה הדנטלית ולצלוח את טיפול השיניים בשלום ובחיוך!

סיבות לפחד מטיפול שיניים

פחד מטיפולי שיניים נובע מסיבות רבות שמקורן נעוץ בלמידה ובקישור שעושה המוח בין הטיפול לבין כאב.

הלמידה יכולה להתרחש כתוצאה מכאבי שיניים שחוויתם בעת טיפול או לאחריו, מרעש כלי העבודה של הרופא שגורמים חרדה באופן טבעי (רעש של מקדחה ועוד בתוך הפה!), ומהציוד שנצרב אצלנו מגיל צעיר מכזה שגורם כאב – מזרקים למיניהם.

עוד לא הזכרנו את החדירה למרחב האישי. רב טיפול השיניים מתבצע בקרבה פיזית רבה של דמות זרה הנכנסת לתוך חלל הפה שלנו. חדירה זו היא נחוצה לשם טיפול השיניים אך בהחלט לא מוסיפה הנאה לחויות המטופל.

יתרה מכך, מתווספת תחושת חוסר אונים בעת ישיבה ממושכת על כיסא הטיפולים ללא היכולת להיות ערב לגורלך באופן אישי. הינך תלוי לחלוטין במעשיו של רופא השיניים ואינך יכול לעשות דבר.

כל אלה, יחד עם חוויות שחולקים מטופלים אחרים (יכולים להיות גם בני משפחה שסיפרו על כאב בעת טיפול וכד'), יחסי אנוש לא מוצלחים (בלשון המעטה) של רופאי שיניים רבים ואף היסטוריה טיפולית הם הגורמים לפחד מטיפול השיניים.

איך מתגברים על חרדה דנטלית?

1. רופא שיניים מומלץ ומחייך – קבלת המלצות על רופא שיניים ממכר, בן משפחה ואפילו ברשתות החברתיות יחד עם משוב על יחסי האנוש של הרופא. רופא שיניים מחייך יכול בהחלט לעשות את ההבדל ולהפיג חששות מסוימים. מנגד, חשבו על סדרת טיפולים בנוכחות אדם שלא נעים לכם לבלות במחיצתו, האם זה יתמרץ אתכם להמשיך בטיפולים? כנראה שלא.
לפיכך, בדקו כי מדובר ברופא שיניים בעל סבר פנים נעימות וחייכניות שרואה את המטופלים בגובה העיניים.

2. מידע ושקיפות – מרבית האנשים חשים הקלה כאשר יודעים מה הם צפויים לעבור. ראשית, שתפו את הפחד שלכם עם רופא השיניים, אמרו לו בדיוק ממה אתם חוששים ואולי תגלו כי הוא לא חייב לעשות באותו מכשיר. בנוסף, יסביר רופא השיניים על הפרוצדורה, מה כרוך בה והאם צפוי כאב. מידע שכזה יכול לסייע בהתמודדות ולהפחית משמעותית את הפחד שחווה המטופל.

3. הרדמה מקומית – נכון אתם חוששים מזריקות אך קיימים אמצעים מתקדמים אשר כמעט ולא תרגישו את נחת זרועם. דוגמה לכך הינה מכשיר ה-WAND המאפשר הזרקת חומרי ההרדמה בהדרגתיות ובאיטיות ומסייע בהפחתת כאב.
יתר על כן, קיימים טיפולי שיניים הנעשים בעזרת גז צחוק המשלב חמצן ותחמוצת חנקן ומסייע להרגעת המטופלים. שיטת טיפול זו נפוצה בילדים אך אפשרית גם במבוגרים. השפעתו של הגז מידית, הוא בטוח לשימוש וידידותי לסביבה.
חשוב לדעת כי המטופל חווה רגיעה ונינוחות אך מצוי בהכרה מלאה.

4. סדציה והרדמה מלאה – מדובר בשיטות הרדמה יותר אגרסיביות המצריכות רופא מרדים.
אלו הליכים הכרוכים בסיכונים רפואיים.

5. תוצאות מעולות – אין כמו תוצאות מצוינות שמסייעות לנו לצלוח כל טיפול מחדש. כאשר אתם נהנים מטיפול מוצלח ותוצאות מצוינות אז עולה בכם כוח הרצון לחזור לכיסא המטופל על מנת להשלים את הטיפול.

טיפ מרופא השיניים להורים עם ילדים

פעמים רבות חווים אנשים פחדים בשל התנהגות הסובבים, נכון הדבר בעיקר לילדים אשר נשענים על הוריהם ועל תגובותיהם. לפיכך, כאשר אתם מדברים עם ילדיכם העניקו להם תחושת רוגע בכל הנוגע לחוויות שלכם ממרפאת השיניים. יתרה מכך, הביאו אותם לביקורת תקופתית אצל רופא השיניים עוד בטרם מתפתח נזק. ביקור שכזה עתיד לצייר להם את רופא השיניים באור אחר ולמנוע מהם עתיד מלא פחדים מהדמות הכה מאיימת – רופא השיניים שלהם.

צרו קשר לייעוץ מקצועי ולטיפול שיניים שינסה להפיג לכם את החשש

במרפאת השיניים ד"ר טל אליהו אנחנו משתדלים להעניק לכם את הטיפול הטוב ביותר לצד יחסי אנוש מצוינים, על מנת לתת לכם את ההרגשה החיובית ביותר.

אנחנו מאמנים ברפואת שיניים אחרת, לא רפואת שיניים ״של פעם״, תוך הקפדה על עקרונות של מקסימום נוחות ומינימום כאב למטופלים שלנו.

זקוקים לייעוץ מקצועי ולמידע נוסף? השאירו פרטים

מטופלים יקרים

מרפאת השיניים שלנו ערוכה לביצוע כל סוגי הטיפולים בזהירות הדרושה ובכל אמצעי המיגון.
בנוסף, אנחנו מציעים לכם שירות חדש וייחודי - פגישת אונליין ללא תשלום בזום. כך תוכלו לשאול את כל השאלות, לקבל מידע מקצועי וכל זה מבלי לצאת מהבית.
בריאות איתנה לכולנו.

מטופלים אשר מגלים תסמינים נשימתיים, חום או התקררות מתבקשים לא להגיע.