שיניים ישרות

יישור שיניים

יישור שיניים הינו תהליך שמטרתו העיקרית לתקן פגמים במנח השיניים. תיקון פגמים אלו עתיד לסייע ליחסי הסגר בין הלסתות ולשיפור אסתטיות הפה ותחושת הבטחון העצמי של המטופל. תהליך היישור מבוצע בעזרת התערבות חיצונית ומסייע הן בפן האסתטי והן בפן הבריאותי.

יישור שיניים לכל גיל

רבים נוטים לחשוב על יישור שיניים כעל טיפול לילדים ומתבגרים בלבד אך גם מבוגרים יכולים לעבור טיפול ליישור שיניים. אמנם ישנו יתרון לטיפול בגיל מוקדם כדוגמת גדילת העצמות שממשיכה להתרחש וניתן להשפיע עלייה ומנח השיניים. אך ישנם אמצעים יעילים ומתקדמים שמאפשרים את הצלחת התהליך גם במבוגרים.

מה צריך לדעת לפני הטיפול?
כמובן כמו בכל טיפול שיניים יש לדעת את מצב הבריאות הכללי בכלל ואת מצב בריאות הפה בפרט. בריאות תקינה של החניכיים חשובה מאוד לתהליך היישור ולכן חשוב לטפל בדלקות חניכיים (אם קיימות) בטרם מתחילים תהליך של יישור שיניים. בנוסף, חשוב לטפל בעששת אם קיימת וכל רגישות שעתידה להשפיע על תהליך יישור השיניים.

 

יישור שיניים - רופא שיניים בעפולה

מתי יש לבצע יישור שיניים?

כמובן אם אתם חשים באי נוחות לפתוח את הפה ולחייך אז הגיע הזמן להתחיל בטיפול. הרי ידוע שחיוך הוא כרטיס ביקור מאוד משמעותי של האדם.
אם ישנן שיניים אשר מונחות בצורה לא טבעית ולא תקינה אז תהליך היישור עתיד לסייע. רווחים מוגזמים של השיניים או הטייה מוגזמת מרמזים גם הם על הצורך בטיפול. במקרים של סגירה לקויה של הלסתות – סגירה אשר מתבצעת באופן לא תקין, שמיעת קליקים במפרקי הלסת, כאבים במהלך תזוזת המפרקים וסגירה לא מושלמת ולא אחידה אז טיפול ליישור שיניים יכול להוות פתרון. מצבים בהם ישנה בליטה מוגזמת של הלסת או של שיניים קדמיות עשויים גם הם לחייב בדיקה לצורך יישור, וזאת על מנת לחסוך נזקים נוספים לבריאות הפה והשיניים.

הגיע הגיל?
ישנם השואלים מתי כדאי להתחיל ליישר שיניים והתשובה של רופא השיניים הינה אתמול! מזתומרת אתם שואלים? כמה שיותר מוקדם, גם לפני שכל שיני החלב התחלפו אצל ילדים. ככל שנתחיל מוקדם יותר את הטיפול כך יהיה ניתן לצמצם מראש בעיות עתידיות ולשאוף לטיפול פולשני ככל הפחות.

היתרונות של יישור שיניים

טיפול ליישור שיניים אינו אסתטי בלבד ובא לשרת יתרונות בריאותיים רבים. מלבד חיוך שלם יותר יישור שיניים יסייע בהפחתת כאבי שיניים, יסייע בשיפור היגיינת הפה, יפחית את הסיכון למחלות חניכיים וכמובן יאפשר חלוקה נכונה יותר של הכוחות המופעלים בזמן לעיסה. לא עוד לעיסה על שן אחת או שתיים. כמו כן, עתיד יישור שיניים לסייע בהפחתת ליקויי סגר ולסתות. בנוסף, ישנם יתרונות נוספים שאינם כל כך טריוויאלים דוגמת הפחתת הסיכון לחבלה לשיניים (נפוצה הפגיעה בשיניים בולטות) והפחתת הסיכון לעששת שכן, שיניים צפופות עשויות לצבור עודפי מזון וחיידקים, דבר שעלול לגרום לעששת.

 

יישור שיניים - רופא שיניים בעפולה

שיטות ליישור שיניים

כיום קיימות מגוון שיטות ליישור שיניים, נמנה את המובילות שבהן:

יישור שיניים לינגואלי- הינו יישור שיניים פנימי בלתי נראה המתבסס על גשר פנימי שאינו נראה למתבונן מהצד.

יישור שיניים ללא גשר אינויזליין – יישור שיניים שמתבצע ללא גשר ולא ניתן להבחנה על ידי אחרים. נקראת גם יישור שיניים שקוף או יישור ללא גשר.

יישור שיניים באמצעות סמכים ממתכת – הגשר המתכתי או הפלטה שכולנו מכירים.

גשר שקוף – זהה לגשר המתכתי אך בולט פחות.

יישור שיניים אורטוגנאטי – הזזת עצמות הלסת בהליך ניתוחי, כאשר לא ניתן להשיג יישור שיניים בדרכים האחרות.

יישור שיניים בשיטת Damon – שיטה אשר משתמשת בסמך שננעל בצורה חזקה במיוחד ומקטין את החיכוך. לטענת מפתחי השיטה מקצרת את זמן הטיפול באופן משמעותי.

יישור שיניים באמצעות רסן – מכשיר חיצוני המחובר לשתי טבעות המודבקות לשיניים האחוריות ודוחף אותן אחורנית.

יישור שיניים

רוצים שנחזור לעוד מידע ויעוץ מקצועי?
למידע וייעוץ מקצועי
הגעתם למרפאת שיניים של ד"ר טל אליהו - יצאנו לחופשת פסח ונחזור לעבוד בתאריך 30.4.2024

למקרים דחופים יש לפנות:

לד"ר אלדר שמואלי בטלפון 04-6597215, שעובד ביום רביעי בתאריך 24.4.2024 בין השעות 10:30-13:00.

או לד"ר קורנט משה בטלפון 04-6527969 שעובד ביום חמישי בתאריך 25.4.2024, בין השעות 10:30-15:00.

חג שמח!