שתל שיניים שלא נקלט

שתל שיניים שלא נקלט

שתל שיניים שלא נקלט

השתלת שיניים שלא הצליחה, לצערנו גם זה קורה, אמנם באחוזים בודדים (שכן מדובר על מעל ל-95% הצלחה), אך מתועדים מספר לא מבוטל של מקרים של שתל שלא נקלט.

בשורות הבאות נבין את הסיבות השונות שיכולות להוביל לכישלון של השתלת שיניים, וחשוב עוד יותר, איך להימנע מאותן טעויות בעתיד?

שתל שיניים שלא נקלט – מה זה אומר?

שתל שיניים שלא נקלט על ידי הרקמה הוא כאמור אינו נדיר, אך כדאי ואף רצוי להבין את כל הסיבות היכולות להוביל לחוסר הצלחה.

ישנם שני פרקי זמן חשובים מאוד בכל הקשור לשתלים שלא צלחו:

כישלון מוקדם של השתלת שיניים – קיימים מקרים בהם השתלת שיניים נכשלת בשלבים מאוד מוקדמים ויכולות לגרום לזה מספר סיבות, כגון בעיה נקודתית בשתל, השתלה המתבצעת באזור בו קיים זיהום, בעיה בריאותית של המטופל ואף בעיה בהחדרת השתל.

כישלון מאוחר של השתלת שיניים – שתל שלא נקלט לאחר תקופת זמן מסוימת (הספרות הרפואית מגדירה את תקופת הזמן כשנה וחצי מתום השיקום), לרוב נובע מהיגיינה אוראלית ירודה של המטופל, או לחילופין משיקום לא מיטבי שמוביל לכוחות לעיסה המתפזרים באופן לא אופטימלי (בעיקר בציר הלטרלי ולא בציר האורך של השתל).

היגיינה אוראלית ירודה של שתל
היגיינה אוראלית ירודה של שתל…

איך יודעים ששתל לא נקלט?

חשוב מאוד להבין כי כישלון של השתלות שיניים לא חייב להתבטא באופן מיידי, ולפעמים יקח מספר חודשים עד אשר תתבהר התמונה ויובהר מעל לכל ספק כי ההשתלה נכשלה.

את התסמינים של הכישלון ניתן יהיה לחוש ובדרך כלל זה יהיה מלווה בכאבים באזור השתל, נפיחות, אדמומיות או כל התסמינים הללו גם יחד.

סיכון גבוה לשתלים שלא יקלטו

שתל שיניים שלא נקלט בלסת העליונה הוא נפוץ יותר מאשר בלסת התחתונה. בנוסף, שתל המוחדר לאזורים אחוריים של חלל הפה הוא בעל סיכון גבוה יותר לכישלון מאחר והוא יישא בכוחות לעיסה גדולים יותר.

גורמי סיכון נוספים העלולים להשפיע ולהוביל לכישלון ובשורה התחתונה לשתל שלא נקלט הם רמת המורכבות של ההשתלה. ככל שזו תכלול אלמנטים יותר מורכבים כגון הרמת רצפת סינוס או עיבוי עצם אז כך פוחתים הסיכויים להצלחת ההשתלה.

סיבות לכישלון של השתלות שיניים

מעבר להשתלות שיניים מורכבות או מיקום ההשתלה ישנן סיבות נוספות העלולות לפגוע בסיכויי ההצלחה ולגרום לשתלים שלא יקלטו. על חלק מהסיבות הללו יש לכם שליטה, ואם אתם קוראים את השורות האלה לפני ההשתלה המיוחלת אז כדאי לעשות ככל שביכולתכם על מנת למנוע כישלון של השתלות שיניים.

הגורם האנושי:

היגיינה ירודה של המטופל – אחת הסיבות המובילות לכישלון השתלות שיניים היא היגיינה ירודה. חוסר צחצוח שיניים, ניקיון לא יסודי, תדירות ביקורים נמוכה אצל השיננית וחוסר מעקב אחר תהליך קליטת השתלים הם רק חלק מהסיבות הטמונות בגורם האנושי.

מעבר לכך, קיים גם אורח חיים לא בריא העלול לפגוע משמעותית בסיכויי ההצלחה. עישון לדוגמה, הוא אחד מהסיבות המובילות לשתל שיניים שלא נקלט. מחקרים שבדקו את הנושא העלו ממצאים חד משמעיים על כך שעישון פוגע בהשתלות שיניים.

לצד העישון ניתן למצוא גם את הצריכה המוגברת של משקאות אלכוהוליים כגורם שלא מסייע לקליטת שתלים, וזה בלשון המעטה. לפיכך, עשו לעצמכם ולשיניים שלכם טובה והפחיתו ככל הניתן את ההרגלים המגונים.

הגורם הבריאותי

שתל שיניים שלא נקלט הוא לא תמיד נמנע ולא תמיד תלוי במישהו, אלא מצב נתון התלוי בבריאותו של אדם. לדוגמה, אנשים שחולים בסוכרת מצויים בקבוצת סיכון גבוהה ולפעמים אף יצטרכו לפנות לבדיקה אצל רופא שיניים מומחה ברפואת הפה, בטרם יוכלו להתחיל בהליך של השתלות שיניים. גם אנשים הנוטלים תרופות מסוימות, כגון מדללי דם וכד', מחזיקים בסיכוי הצלחה נמוכים יותר מאחרים.

הגורם המטפל

גם רופא השיניים שלכם לא תמיד חף מאחריות. השתלת שיניים לא מקצועית, ללא בדיקה מקדימה, יסודית ומקיפה תפגע משמעותית בסיכויו של השתל להיקלט בהצלחה.

אלמנט חשוב לא פחות הוא שיקום השן ובניית הכתר על השן. נגענו כבר בנושא אך חשוב מאוד לקבע את השתלים במנח כזה שיקבלו כוחות לעיסה המפוזרים באופן אידיאלי, אחרת יכשלו לאחר זמן.

בחירת שתל איכותי

ישנם לא מעט מקרים בהם גילו מטופלים לאחר מספר חודשים או שנים כי השתל חדר להם לסינוס, כי נוצר חיבור לקוי בין השתלים לעצמות או אפילו לחץ רב מדי שיצר עומסים ביומכאניים גדולים וזאת בשל עבודה לא מקצועית של רופא השיניים.

על מנת להימנע ממצב שכזה כדאי לבחור ברופא להשתלות שיניים עם מספיק ניסיון באמתחתו. בנוסף, כדאי לבחור ברופא שיניים שלמד במוסד לימודים מכובד ומשתדל לשמור על כשירות ולרכוש ידע חדש באמצעות הכשרות נוספות והשתלמויות בתחום.

מה עושים במקרים של שתלים דנטליים שנכשלו?

אם הגעתם עד הלום אז כנראה וחוויתם שתלים דנטליים שנכשלו והייתם מעוניינים להבין מה הצעד הבא שעליכם לעשות.

ראשית, חשוב מאוד לאפשר תקופת החלמה לאזור, תקופות ההחלמה משתנות בין מטופל למטופל אך ככלל עלולות להימשך מספר שבועות עד חודשים לאחר כישלון קליטת השתלים.

לאחר שחוויתם שתלים דנטליים שנכשלו חשוב מאוד לאבחן את הסיבה לכישלון, מאחר והשתלה נוספת יכולה להוביל לתוצאה זהה. איתור סיבת הכישלון יכול להתבצע באמצעות בדיקה מקיפה המלווה בבדיקות הדמייה מתקדמות כגון CT, בדיקות נשך ועוד.

ד"ר טל אליהו – השתלות שיניים בעפולה אצל רופא שנמצא בפרטים הקטנים

אצלנו, במרפאת השיניים של ד"ר טל אליהו בעפולה, חשוב לנו להציג את הדברים כפי שהם ולתת למטופלים את התמונה המלאה של הטיפול. השתלות שיניים בעפולה המתקיימות בסטנדרטים הגבוהים ביותר ובהתאם לפרוטוקולים הטיפולים הקשוחים ביותר הם המתכון שלנו לאחוזי הצלחה גבוהים במיוחד.

אנחנו ניצבים כל העת בחזית הטכנולוגיה ובחזית הלמידה ומעניקים לקהל הלקוחות שלנו את הטיפול האולטימטיבי הדרוש למצבם ולצורך הייחודי שלהם. איננו מתפתים אחר טיפולים אסתטיים העתידים לפגוע בפונקציונליות של המטופל, רק בגלל שזוהי רוח התקופה, ואנחנו עושים כל שביכולתנו על מנת להימצא בפרטים הקטנים ולשאוף לתוצאות מצוינות עבור קהל הלקוחות שלנו.

גם לך בוצעה השתלת שיניים שלא צלחה? אנחנו מזמינים אתכם ליצור איתנו קשר בטופס מטה, ולקבל ייעוץ מקצועי אודות האפשרויות הניצבות בפניך



דר טל אליהו רופא שיניים
ד״ר טל אליהו רופא שיניים בוגר הדסה משנת 2011. בעל ניסיון רב בטיפולי אסתטיקה ושתלים. ד"ר אליהו עבר השתלמויות רבות בנושא של אסתטיקה והשתלמויות על ידי מיטב המומחים בארץ ובעולם בנושא שתלים וכירורגיה זעירה, מניפולציה של רקמה רכה וכן שימוש בשתלים קצרים.


רוצים שנחזור לעוד מידע ויעוץ מקצועי?
למידע וייעוץ מקצועי
הגעתם למרפאת שיניים של ד"ר טל אליהו - יצאנו לחופשת פסח ונחזור לעבוד בתאריך 30.4.2024

למקרים דחופים יש לפנות:

לד"ר אלדר שמואלי בטלפון 04-6597215, שעובד ביום רביעי בתאריך 24.4.2024 בין השעות 10:30-13:00.

או לד"ר קורנט משה בטלפון 04-6527969 שעובד ביום חמישי בתאריך 25.4.2024, בין השעות 10:30-15:00.

חג שמח!